wtorek, 11 lipca 2017

#zielinskagotuje- wegański, bezglutenowy deser

Cześć! Dzisiejszym postem rozpoczynam na blogu kolejną tematykę czyli gotowanie na które wreszcie mam czas  :D Wszystkie przepisy będą wegetariańskie albo nawet wegańskie, gdyż jestem wegetarianką od ponad pół roku. Jestem też na diecie więc przepisy wiadomo będą najzdrowsze jak się da.
Dziś mam dla Was przepis na wegański, bezglutenowy deser w stylu tarty, ale bez pieczenia.


Jeśli chcecie wiedzieć jak je zrobić to zapraszam w głąb posta ;)




Składniki:
-płatki owsiane bezglutenowe
-olej kokosowy
-sól
-woda
-truskawki (lub inne owoce, zależy od sezonu)
-syrop klonowy
-cukier kokosowy
-jagody goi


Przygotowanie:
1. Szklankę/półtora płatków owsianych, szczyptę soli i łyżeczkę cukru kokosowego blendujemy.
2. 2/3 łyżki oleju kokosowego roztapiamy i dodajemy do zblendowanej masy
3. Dodajemy łyżkę wody i mieszamy aż wszystko będzie idealną masą. 
4. Truskawki z łyżką wody i łyżeczką syropu klonowego blendujemy 
5. Ciasto przekładamy do kokilek
6. Zblendowanymi truskawkami smarujemy ciasto w kokilkach
7. Pozostałe truskawki kroimy na połówki i układamy
8. Posypujemy jagodami goi lub nasionami chia.
9. Wstawiamy gotowe kokilki na 20/30 minut do lodówki.
10. 30 minut później... Gotowe. Smacznego! 😋


                   




Zamiast oleju kokosowego możecie użyć zwykłego masła.
Truskawki mogą zostać zastąpione każdymi innymi owocami.
Syropu klonowego nie musicie dodawać wcale, chociaż truskawki bywają kwaśne, lepiej dodać ;P

I to chyba na tyle :D
Szybko, zdrowo i smacznie ;)

Koniecznie dajcie znać co sądzicie o przepisie i jakie są Wasze ulubione desery ;)

Buziaki!

15 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie, jednak nie dla mnie. Na szczęście nie mam problemów glutenowych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Staram się jeść bez glutenu więc to idealny przepis dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak szczerze to niestety ciężko o żywność bezglutenowa :/
      Chleb bezglutenowy- fajnie, bez glutenu, ale tyle chemii w składzie, ze szkoda gadac :/ także polecam czytać składy, duże hasło „gluten free” nie zawsze oznacza brak glutenu bądź to, że produkt jest zdrowy ;)
      Najlepiej nie jesc pieczywa (ja tak robię) a jeśli już to jakieś pełnoziarniste bądź wafle ryżowe których jest mega duzy wybór i są bezglutenowe ;)

      Usuń
  3. Już widzę, że ten deser chyba zostanie moim ulubionym. Truskawki chętnie zastąpię świeżymi malinami albo nawet porzeczką. Świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj zrobiłam ten deser mieszając porzeczki, borówki i maliny i wyszedl nieziemsko! Polecam ;)

      Usuń
  4. Wyprópuję 😄 już czuję ze bedzie pysznie ❣

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak nie trzeba piec to przepis jak znalazł 😊 nie idzie mi za dobrze obsługa piekarnika

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda nieźle :) Myślisz nad przejściem na weganizm? Ja jestem od ponad 10 lat weganką i bardzo sobie chwalę tę decyzję :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I w sumie smakuje lepiej niż wyglada, nie jestem mistrzynią w dekorowaniu jedzenia, muszę nad tym popracować 😂
      O przejściu na weganizm mysle, ale na pewno nie teraz, wszystko powoli, małymi krokami ;) Zawsze zmiany w żywieniu wprowadzam stopniowo ;)

      Usuń
  7. Po wykryciu u mnie wielu nietolerancji będę musiała zmienić swoje menu o 180 stopni. Zbieram przepisy, a ten po lekkiej modyfikacji nada się również u mnie- zapisuję! :)

    http://nataliabasinska.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie coś co warto spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zjadłabym z przyjemnością :D
    MÓJ BLOG
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda przepysznie! Muszę wypróbować ten przepis koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pewnie kiedyś spróbuję przygotować, aczkolwiek kusi mnie aby zmodyfikować i zmniejszyć ilość oleju kokosowego.

    OdpowiedzUsuń